MY BABYBOY

Vvvrrrrooommm..!
yeaahh, gagah lagi lincah memecut.
garang dan pantas.

siapa lagi kalau bukan my Babyboy. ekeke..

ni ada sedikit sebanyak yang aku nak cerita pasal babyboy aku nih.
gambar dibawah selepas aku install barang2 yang telah lama tertonggeng kat umah member aku, beli2 jaa.. tapi belum di install.

selepas pasang sekali, baru laa gempak.. 
seriously, panas jugak lah..

Rim RB 1.6 Front x 2.15 Rear - RM300.00
Footrest RB - RM300.00
Rear Break System RB - RM400.00
Tayar Maxxis 3D 80/90 x 110/70 - RM360.00
YSS Monoshock Absorber - RM150.00
Upah pasang - RM70.00

total - RM1580.00
Selepas install rim, footrest dan rear disc

Berikutan teringin nak merasa macam mana rasanya guna ekzos POM POM, 
aku redah gak, aku tempuhi jugak..
aku beli ekzos Leo Vince Cobra.

Ekzos - RM530.00 siap postage ke Sarawak.
upah pasang - Aku pasang sendiri, minum air sejuk ja.. ahaha..

Try exhaust idaman, Leo Vince Cobra. :-p


tak sampai sebulan selepas itu, aku gi jalan - jalan ngan awek aku kat bengkel Abu.
aduuii.. terjumpaa pulak rim yang menjadi kegilaan dan kegemaran aku sedemikin lamanya..
iaitu RIM RB Bilah kapak - 388 (Code)

alahai, disebabkan nafsu yang membuak2. aku redahkan saja..
terus beli serta merta.
oleh disebabkan saiz kelebaran rim ini kecik, aku terpaksa beli tayar baru..
supaya memudahkan aku, kalau nak guna RB 3 Bintang tuh, terus PnP ja, malas nak buka - buka tayar. ehehe

mentedarah gak aku dibuatnya..

RIM Bilah Kapak RB 125z- RM300.00
Tayar Maxxis 3D 70/90 Front x 80/90 Rear - RM210.00
Jantung Rim Depan Belakang - RM18.00
Bearing rim terbaik RM11x4pcs - RM44.00
Tubeless RM6x2pcs - RM12.00
dan akhir sekali upah pemasangan - RM25.00

Total - RM609.00
lepas je pomen tu siap install barang baru tuh aku terus try bawak motor, g pusing - pusing area bengkel, stop sekejap..

SNAP SNAP, ambil gambar.. ehehe.. try tengok gambar kat bawah.. Cantik tak..? ehee

2nd latest

Dan yang terbaru, aku ada hantar motor aku kat bengkel kawan..
sebab nak install Fenderless dan Mudguard bahagian depan.

Fenderless Full LED R6 - RM260.00 + Pos RM80.00 : RM340.00
Mudguard CBR150 - RM30.00
Besi penahan RM12.00

Total - RM382.00

ni haa, antara bingkisan dan klu - klu yang kawan aku hantar kat BBM aku. 
alahai, memainkan jiwa sungguh laa.. ahaha..
try check ok.

Dah macam belalang daaaa

Amacam, okay tak..? ehehe.. memang dah sebijik macam belalang dah aku tengok.
tergerak gak hati ni, rasa kesian tengok motor dirogol dengan rakusnya sedemikian rupa.. ahaaa..
tapi takpe, kehendak masing - masing.. ehehe..

dan gambar di bawah adalah merupakan gambar yang terbaru yang aku dapat dari member aku, dia hantar kat BBM, Shahrule Thepreeyymmbeerrh..
dia ni dah macam adik aku dah, ketawa bersama, ride motor sama2.. memang akrab. insyaAllah hingga ke akhirnya. :-)

Try usha gambar kat bawah pula. ehehe..

Akhirnyaa.. hehehe

ehehe, cantik tak..? 
ok lah kawan - kawan, esok hari jumaat 4 januari 2013
tarikh dimana member aku bawa motor aku dari bengkel untuk turun kuliah,
aku sekarang aku sekarang kat asrama.

alahai, sejujurnya aku memang dah tak sabar nak tengok macam mana motor aku esok,,ehehe,
azam, cepat2 laa.. ehehe..


ok rakan - rakan, saya nak pi tidoq dulu naa.. ape - ape nanti, bila motor saya dah siap sepenuhnya, nanti saya akan update gambar ok. jangan risau..

komeng tak kedekut punyaa orang.. ehehe.. 


ASSALAMMUALAIKUM.
MAJULAH LC UNTUK REMAJA DAN NEGARA, KEDAULATAN UNDANG - UNDANG DAN KESUSILAAN, SERTA KELUHURAN PERLEMBAGAAN. ehehe..




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: